Κυριακή 31 Δεκεμβρίου 2017

ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑ (Γεωργίου Σουρή 1887)

Κάθε χρόνο το εύχομαι αλλά δυστυχώς δεν πραγματοποιείται.
"ΕΥΧΟΜΑΙ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕ ΛΙΓΟΤΕΡΑ ΔΕΙΝΑ".
και σας αφιερώνω ένα έμμετρο του Γεωργίου Σουρή.
Ο διαχρονικός Σουρής πριν πολλά χρόνια
σχολίαζε έμμετρα την καθημερινότητα
όμως αν και πέρασαν τόσα χρόνια
τίποτα δεν άλλαξε στην πραγματικότητα.
Η Ελλάς ήταν πάντα χρεωμένη
κι’ από τους πολιτικούς κακοποιημένη.
Μα ας διαβάσουμε λοιπόν το μεγάλο ποιητή
τα γεγονότα ευστόχως έμμετρα να διακωμωδεί.
Σ.Φ.
ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑ
(Γεωργίου Σουρή 1887)
Καινούργιος χρόνος!... τι χαρά! τι ευτυχία πάλι!
όλοι βαστούνε κάτι τι εις τα δυο των χέρια.
Όλοι χαρούμενοι χτυπούν στο τοίχο το κεφάλι
και βλέπουν τους λογαριασμούς και τα παλιά τεφτέρια.
Βλέπω ο δύστυχος εγώ σ’ ένα μικρό τεφτέρι,
κανείς σε μένα δε χρωστά, σ’ άλλους εγώ χρωστώ,
βλέπω δυο επιτύμβια εις ένα καροτσέρι
και δώδεκα εξάστιχα στον Ιησού Χριστό.
Ανοίγω άλλο δεύτερο και βλέπω παρ’ ελπίδα
εις πράξεις δεκατέσσερις ένα φρικτό μου δράμα,
σε μια κουτσή γειτόνισσα θερμή ακροστιχίδα
και ένα προ χρόνων έμμετρό μου γράμμα.
Ανοίγω τρίτο, και ιδού εμπρός μου ελεγείο
σε ένα πτωχό απόμαχο κι’ αρχαίο θυρωρό,
κεραυνοβόλος σάτυρα εις ένα Υπουργείο
και θούριο στους Κρητικούς μακρύ και φλογερό.
Ανοίγω τα ντουλάπια μου για να τα καθαρίσω
να δω τι περίσσεψε από τον άλλο χρόνο,
αλλά τα βλέπω αδειανά και μόνο πίσω, πίσω
βρίσκω σε κίτρινο χαρτί κόνιν εντομοκτόνο.
Ανοίγω και την κάσσα μου να δω τι απομένει,
και για να δω καλύτερα και τα γυαλιά φορώ,
και βρίσκω μια του Όθωνος δεκάρα σκουριασμένη
και δυο απολυτήρια από τον παλιό καιρό.
Σφαλώ και τα ντουλάπια μου, σφαλώ και τα τεφτέρια,
φιλώ και την φαμίλια μου μ’ αγάπη και λατρεία
και ψάλω με ήχο πλάγιο σταυρώνοντας τα χέρια,
«Άη Βασίλης έρχεται από την Καισαρεία».

Δεν υπάρχουν σχόλια: