Σάββατο 6 Απριλίου 2019

ΟΙ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΟΥΣ ΓΕΡΟΝΤΕΣ ΕΞΙΤΑΡΕΙ ΚΑΙ ΤΣΙΓΚΛΑ.



Η Ελλάς άλλη μια φορά πρωτοτυπεί
κι’ η ιδέα στην Ευρώπη θα διαδοθεί.
Πρόκειται για το νόμο Σπίρτζη του σοφού
για επανεξέταση κάθε υπερήλικα οδηγού.

Πολλοί θα πουν καλά έκανε και κάνει
αν κι’ η τροχαία περισσότερους νέους πιάνει.
Οι ηλικιωμένοι λοιπόν εξετάζονται ξανά
αν έχουν σωστή οδική συμπεριφορά,

το πώς αντιδρούν, πότε κι’ αν φρενάρουν
μη και κανένα διαβάτη …τρακάρουν.
Αν βλέπουν το ΣΤΟΠ ή κόκκινο φανάρι
μη κι’ ο χάρος νωρίτερα τους πάρει.

Στα σήματα πινακίδων δε θα εξετασθούν
αν και πολλά από αυτά μπορεί να ξεχνούν.
Μετά από πολλούς μήνες αναμονής
σε ραντεβού ο κάθε γέρων κληθείς

παρουσιάστηκε σε κάποιο καφενείο
σ’ αναμονή εξεταστή, σαν σε σχολείο.
Είκοσι γεροντάκια στη σειρά
να περάσουν εξετάσεις ξανά.

Έναν, έναν έπαιρνε ο εξεταστής
κι’ η αγωνία κορυφωνόταν ευθύς.
Όλοι περίμενα τον προηγούμενο ναρθεί
να μάθουν τέλος πάντων πως είχε εξετασθεί.

Αλλά όλοι ευχαριστούσαν το Σαΐνη υπουργό
που έκανε τον καθένα να νοιώθει σαν νιό
σαν να περνούσε πανελλήνιες εξετάσεις ξανά
κι’ ας ανέβηκαν οι παλμοί της καρδιάς υψηλά. 


Σε εφαρμογή του νέου ΚΟΚ, το υπουργείο Μεταφορών εξέδωσε εγκύκλιο η οποία ορίζει ότι οι ηλικιωμένοι οδηγοί, πέρα από τις ιατρικές βεβαιώσεις που θα προσκομίζουν στις υπηρεσίες Μεταφορών, θα πρέπει να δίνουν ξανά εξετάσεις για δίπλωμα οδήγησης μόλις συμπληρώνουν το 74ο έτος της ηλικίας τους, τις οποίες θα επαναλαμβάνουν κάθε τρία χρόνια και μόλις υπερβούν τα 80 έτη, κάθε δύο χρόνια.

Σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών, οι ηλικιωμένοι θα «δοκιμάζονται» σε έναν κύκλο βασικής οδήγησης και όχι σε όλο το πρόγραμμα των εξετάσεων (σήματα οδήγησης κ.λπ.). Ειδικότερα, οι νέες διαδικασίες - πέρα από τις ιατρικές εξετάσεις - εισάγουν και την πρακτική εξέταση (κυρίως, οδήγηση στον δρόμο και στάθμευση), προκειμένου να είναι έμπρακτη η απόδειξη της ικανότητας οδήγησης.
Οι εξετάσεις θα γίνονται χωρίς την παρουσία εκπαιδευτή και με όχημα του ηλικιωμένου ή κάποιου άλλου ιδιοκτήτη.




Δεν υπάρχουν σχόλια: