Δευτέρα 7 Μαρτίου 2022

ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ ΠΟΥ ΔΕ ΞΕΡΟΥΜΕ ΠΟΥ ΘΑ ΜΑΣ ΒΓΑΛΕΙ.

Ο Ρώσος δικτάτωρ δεν υποχωρεί

αν οι Ουκρανοί δε σκύψουν κεφαλή.

Ένας λαός που καθημερινά αιμορραγεί.

Γυναικόπαιδα σε γειτονικές χώρες, σε φυγή

 

Οι άνδρες μένουν πίσω για  να πολεμήσουν,

άραγε την οικογένειά τους θα ξαναντικρύσουν;

Μέσα σ’ αυτή την παγκόσμια αναταραχή

ποιος έχει όρεξη για καρναβάλι και γιορτή; 

 

Ούτως ή άλλως παγκόσμιο καρναβάλι επικρατεί.

Ο Ρώσος ντύθηκε αρκούδα και βγάζει κραυγή.

Ο Αμερικάνος ντύθηκε χήρα με πλερέζα

που μυξοκλαίει για την Ουκρανική «λέζα».

 

Ο Άγγλος ντύθηκε Ρομπέν των δασών,

προστάτης δήθεν των φτωχών Ουκρανών.

Ο Κινέζος δε χρειάζεται να μεταμφιεστεί

ούτως ή άλλως τον Κινέζο θα υποδυθεί.

 

Η Ευρώπη ντύθηκε ως κολομπίνα

αυτοσχεδιάζοντας ως μπαλαρίνα.

Η παγκόσμια οικονομία σε αναταραχή στενάζει,

και κανείς δε ξέρει που η περιπέτεια μας βγάζει.

 

6-3-2022

 

λέζα θηλυκό (ανεπίσημο)=ευθύνηστην έκφραση «πληρώνω τη λέζα»: αναλαμβάνω την ευθύνη

Εγώ πλήρωσα τη λέζα». «Πα να πει να πληρώσω εγώ το μάρμαρο, να φορτωθώ εγώ την ευθύνη που δεν μου ανήκε, να γίνω δηλαδή εγώ το εξιλαστήριο θύμα που λέμε».

κολομπίνα(Colombina). Θεατρικός τύπος, ένα από τα πρόσωπα της Κομέντια ντελ’ άρτε, που μετέπειτα υιοθετήθηκε από το γαλλικό θεάτρο και την παντομίμα. Πρωτοεμφανίστηκε στο πρώτο     μισό του 16ου αιώνα. και το όνομά της σημαίνει μικρόπεριστέρι στα ιταλικά. Αρχικά αποτελούσε την πονηρή και χαριτωμένη χωριατοπούλα υπηρέτρια, ενώ αργότερα και παράλληλα με την εξέλιξη  της Κομέντια ντελ’ άρτε– έχασε τον λαϊκό χαρακτήρα της, για να εξελιχθεί τον 20ό αιώνα.        στον χαρακτήρα της σουμπρέτας

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: